فسفرپلیت

ساخت وبلاگ

اشعه ایکس پایه و اساس کار فسفرپلیت

  فسفرپلیت   از جمله تجهیزات دندانپزشکی است که با اشعه ایکس کار می کند .بسیاری از تجهیزات مهم پزشکی ودندانپزشکی با تکنولوژی اشعه ایکس کار میکنند و در واقع کارایی این اشعه در علم پزشکی به قدری زیاد است که نمی توان گفت که اگر کشف این اشعه نبوده چطور می شد این اطلاعات را از بدن انسان بدست اورد.

عکس از استخوان های بدن و اطلاع از وضعیت سلامت انها گرفته تا تشخیص وجود و یا و ضعیت توده های سرطانی و در نهایت وضعیت لثه و دندان از جمله اطلاعاتی است که دانستن انرا مدیون کشف این اشعه هستیم.برای عکسبرداری از هر قسمت از بدن تجهیزات مخصوص به خود وجود دارد که پایه کار همه انها با تابیدن اشعه ایکس است.حال در این مقاله به روش کار فسفرپلیت می پردازیم که در زمینه دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 فسفرپلیت   در واقع  پلیت های مخصوصی دارد که اپراتور دستگاه انرا در داخل  دهان بیمار قرار می دهد و بعد از قرار گیری درست ان ، دستگاه اشعه ایکس را می تاباند و با تابش اشعه ایکس قسمت هایی که اشعه از ان رد می شود روشن و بقیه قسمت ها تیره می افتد و در نهایت عکسی بر روی این پلیت ها ایجاد می شود که وضعیت کلی دهان بیمار را نشان میدهد و قسمت هایی را قابل مشاهده می کند که با چشم قابل دیدن نیست

در واقع هر دندانپزشکی به هر میزان تجربه ای که داشته باشد باز هم نیازمند این است تا ابزارهای جدید در کارش است سهولت ایجاد کنند. در گذشته مشکلات زیادی دردرمان بیمار به وجود می امد که در صد زیاد ان به دلیل عدم اگاهی کامل از وضعیت بیمار بوده و پزشک و دندانپزشک هم هر چقدر تبهر داشتند یکجایی دستشان بسته است و نیاز به ابزارهای کمکی دارند..

در زمینه تخصصی دندانپزشکی   فسفرپلیت    یکی از ابزارهایی است که با ورد ان به دنیای تجهیزات دندانپزشکی انقلابی شگفت رخ داد و به یکباره میزان زیاد خطا در درمان کاهش پیداکرد  و ابزاری شد کاربردی که به سرعت فراگیر شد.البته در ابتدای ورود این ابزار به بازار استقابل زیادی از ان نشد و دلیل اصلی ان هم کیفیت پایین عکس هایی بود که توسط این دستگاه تهیه می شد.

البته این دستگاه رقبای قدری هم دارد و در ابتدای شروع به کار نتوانست با رقبای خود وارد رقابت شود. یکی از اصلی ترین رقبای این دستگاه سنسورrvg است که از نظر کیفیت تصویری که می گیرد بسیار عالیست.فلذا در سالهای بعد فسفرپلیت شروع به پیشرفت کرد و امروزه در بازار شاهد دستکاه هایی هستیم که از نظر کیفیت فوق العاده است و در کنار بههبود کیفیت مقرون به صرفه بودن این دستگاهباعث شد تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

برندهایی از  فسفرپلیت   را در بازار مشاهده می کنید که تقریبا همه انها از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار هستند . نکته ای که در خرید این دستگاه وجود دارد این است که اگر قصد خرید انرا دارید حتما باید مجوزهای لازم را از انرژی اتمی دریافت کرده باشید و در زمان خرید انها را به فروشندگان ارائه دهید. در واقع فروشنده در برابر فروش هریک از این فسفرپلیت ها مسئول است و باید مدارک و مجوزهای لازم خریدار را به سازمان انرژی اتمی ارائه دهد تا انها مطمئن شوند که هر دستگاهی که به فروش میرسد در جایگاه مناسب خود برای استفاده قرار می گیرد و در میان هیچگونه سوء استفاده ای صورت نمی گیرد.

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 40 تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت: 2:16